Друк

У Вінницькому інституті та коледжі роботу зі студентами з інвалідністю забезпечує відділ науки, міжнародної діяльності та інклюзивної освіти. Очолює відділ Лєсніченко Н.П., до складу відділу також входять перекладач-дактилолог та фахівець відділу по роботі зі студентами з інвалідністю..

Психологічний супровід студентів з інвалідністю здійснює СННВП «Психологічний центр «Інсайт» на чолі з кандидатом психологічних наук Найчук В.В.

З викладачами, які працюють із студентами з інвалідністю у Вінницькому інституті та коледжі Університету «Україна» проводиться постійна інформаційно-роз’яснювальна робота. Для викладачів діє науково-методичний семінар з питань інклюзивної освіти.

Засідання науково-методичного семінару відповідно до регламенту роботи інституту та коледжу відбуваються щомісяця в останній четвер. Усього в роботі семінару беруть участь 32 викладачі та перекладач-дактилологи. Загалом протягом 2020 р. відбулося 6 засідань науково-методичного семінару.

Для викладачів проведення семінару дає можливість краще розуміти особливості сприйняття інформації студентами з різними нозологіями, що позитивно впливає на засвоєння студентами навчального матеріалу. На кожній кафедрі інституту та у коледжі створені графіки проведення індивідуальних занять та консультації для студентів з інвалідністю, кожному студенту з інвалідністю надається додатковий час у спеціально обладнаних приміщеннях для виконання завдань, складання заліків та іспитів. У Вінницькому інституті та коледжі успішно впроваджуються спеціальні інформаційні та навчальні технології. Викладачі інституту та коледжу розробили методичні рекомендації для роботи в інклюзивних групах, що значно підвищує ефективність засвоєння матеріалу та уможливлює виявлення індивідуальних особливостей студентів з інвалідністю, розвиває їхні інтелектуальні здібності.

20 червня 2020 р., було проведено практичний онлайн-тренінг «Особливості професійної діяльності в умовах інклюзивного освітнього середовища: виклики сьогодення», в якому взяло участь понад 140 учасників.

Також 1 липня 2020 р. було проведено вебінар «Інклюзія в умовах дистанційного навчання», де учасники могли покращити такі ключові компетентності:

- створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;

- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі;

- мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;

- управлінська компетентність.

23 вересня 2020 року у Вінницькому інституті відбувся Міжнародний практичний семінар «Від інклюзії до індивідуального підходу: завдання та оцінювання в умовах дистанційного навчання». У рамках семінару відбулись практичні майстер-класи для викладачів, учителів та учнівської молоді, що сприяли розвитку інклюзивної освіти не тільки у Вінницькому інституті, а й у більшості навчальних закладів Вінницької області та інших країн. Тренерами практичних майстер-класів були представники з п’яти країн світу, серед них Грузія, США, Казахстан, Польща, Білорусія. Викладачі та студенти Вінницького інституту стали учасниками практичних майстер-класів де змогли покращити звої знання та навички у галузі інклюзивної о Упродовж листопада-грудня було проведенно серію вебінарів «Інклюзивне навчання та дистанційна освіта». Їх організувано в співпраці з громадською організацією «Соціальна перспектива». Участь взяли у заході понад 5000 освітян, з усієї Украни.

Також були проведенні заходи для батьків дітей з особливими освітніми потребами. В жовтні- грудні серія тренінгів в рамках проєкту "Супермама: повернутися до соціального життя" в яких взяли участь понад 150 учасників.

Найбільш розвиненою є методична робота зі студентами з порушенням слуху, оскільки чисельно особи з цією нозологією переважають з-поміж контингенту студентів з інвалідністю. Під час кожної лекції викладачі активно застосовували візуальні презентації, короткі навчальні відеофільми із субтитрами, що значно підвищило ефективність засвоєння навчального матеріалу, доповнило синхронний переклад на жестову мову, зменшити інформаційний шум.

Викладачі, які викладали у студентів з інвалідністю, забезпечили курси необхідною навчально-методичною літературою (зокрема конспектами лекцій, методичними вказівками до практичних занять, самостійної роботи, відеопрезентаціями). Консультації проводилися відповідно до складених на кафедрах графіків роботи науково-педагогічних працівників. На кожному занятті студенти отримують в електронній чи паперовій формі конспекти лекцій, методичні матеріали до практичних, лабораторних і семінарських занять та презентації. Рівний доступ до навчання студентів з вадами слуху реалізується завдяки адаптивним технологіям, за допомогою яких навчальний матеріал перетворюється у сприйнятну для студентів форму. Викладачі інституту та коледжу, які працюють в групах, де навчаються студенти з інвалідністю, враховують особливості особистістно зорієнтованих занять. Застосовувані викладачами кафедри технології навчання в роботі із студентами з інвалідністю дозволили сформувати належний рівень теоретичної підготовки та отримати необхідні практичні навички.

Студенти з вадами слуху сприймають інформацію через призму розуміння викладача-дефектолога (перекладача-дактилолога), суті тематики заняття та питань, що вивчаються, тому аудиторна та самостійна позааудиторна робота для таких студентів супроводжується чіткими, однозначними інструкціями. Для відтворення теоретичного матеріалу використовувались відкриті та розгорнуті питання. Ефективним способом постановки навчальних практичних завдань була візуалізація вправ у формі кросвордів, криптограм, тестів, презентацій.

Викладачі, які викладали у студентів з інвалідністю, повністю забезпечили курси необхідною навчально-методичною літературою (зокрема конспектами лекцій, методичними вказівками до практичних занять, самостійної роботи, відеопрезентаціями) та проводили консультації відповідно до складених графіків роботи науково-педагогічних працівників.світи.

Найбільш розвиненою є методична робота зі студентами з вадамислуху, оскільки чисельно особи з цією нозологією переважають з-поміжконтингенту студентів з інвалідністю. Під час кожної лекції викладачіактивно застосовували візуальні презентації, короткі навчальні відеофільми ізсубтитрами, що значно підвищило ефективність засвоєння навчальногоматеріалу, доповнило синхронний переклад на жестову мову, зменшитиінформаційний шум.

Викладачі, які викладали у студентів з інвалідністю, забезпечили курсинеобхідною навчально-методичною літературою (зокрема конспектамилекцій, методичними вказівками до практичних занять, самостійної роботи,відеопрезентаціями). Консультації проводилися відповідно до складених накафедрах графіків роботи науково-педагогічних працівників. На кожномузанятті студенти отримують в електронній чи паперовій формі конспектилекцій, методичні матеріали до практичних, лабораторних і семінарськихзанять та презентації. Рівний доступ до навчання студентів з вадами слухуреалізується завдяки адаптивним технологіям, за допомогою якихнавчальний матеріал перетворюється у сприйнятну для студентів форму.Викладачі інституту та коледжу, які працюють в групах, де навчаютьсястуденти з інвалідністю, враховують особливості особистістно зорієнтованихзанять. Застосовувані викладачами кафедри технології навчання в роботі ізстудентами з інвалідністю дозволили сформувати належний рівеньтеоретичної підготовки та отримати необхідні практичні навички.

Студенти з вадами слуху сприймають інформацію через призмурозуміння викладача-дефектолога (перекладача-дактилолога), суті тематикизаняття та питань, що вивчаються, тому аудиторна та самостійнапозааудиторна робота для таких студентів супроводжується чіткими,однозначними інструкціями. Для відтворення теоретичного матеріалувикористовувались відкриті та розгорнуті питання. Ефективним способомпостановки навчальних практичних завдань була візуалізація вправ у формікросвордів, криптограм, тестів, презентацій.

Викладачі, які викладали у студентів з інвалідністю, повністю забезпечиликурси необхідною навчально-методичною літературою (зокрема конспектамилекцій, методичними вказівками до практичних занять, самостійної роботи,відеопрезентаціями) та проводили консультації відповідно до складенихграфіків роботи науково-педагогічних працівників.