Друк

Основною метою роботи є соціально-психологічна адаптація студентів до нових умов навчання і проживання. Для отримання якісного результату були використані різні методи роботи. Насамперед це групова та індивідуальна діагностика для отримання чіткої картини психічних станів і властивостей студентів, в основному тривоги, стресу та інших негативних емоційних станів, проведення тренінгів. Також дослідження мотиваційних інтелектуальних міжособистісних аспектів за допомогою спеціального тесту, який побудований на теорії психомоторного зв'язку і дає доповнення до письмового тестування. Для цього були використані комунікативні та розвиваючі ігри. Типово, що протягом першого року навчання у студентів з інвалідністю виникали проблеми, які не пов'язані з навчанням, але мають безпосередній вплив на нього, тому їм було запропоноване психологічне консультування. У Вінницькому інститутіта коледжі продовжує проводиться науково-дослідна та методично-виховна робота за програмою «Життя та навчання без бар’єрів», в якій діють напрями:

1. Адаптація в суспільстві.

2. Психологічне забезпечення в навчально-виховному процесі.

3. Правове законодавство для вирішення проблем надання вищої освіти з вадами слуху.

У 2020 році студентка групи ПЛ-20-1-vn Мария Бойко отримала путівку на відпочинок на двох разом зі своєю мамою, за активну участь у науковій роботі інституту та участь у конкурсі наукових робіт здобувачів вищої освіти в рамках XX міжнародної науково-практичної конференції "Інклюзивне освітнє середовище: проблеми, перспективи та кращі практики»

Супровід студентів з інвалідністю забезпечують куратори груп; викладач дисциплін з фізичної реабілітації Куц О.О.; практикуючий психолог – Немаш Л.І.; лікарі-реабілітологи санаторію «Хмільник» Корчинський В.С.; перекладачі-дактилологи: Шоломицька К.О., фахівець з інклюзивної освіти Сорока В.О.

Колектив інститутута коледжу вирішує проблеми соціальної та медико-реабілітаційної допомоги студентам з інвалідністю не тільки спеціалізованими приладами (індивідуальні комп’ютери, ноутбуки, проектори), а й за допомогою фізичного виховання. Враховуючи соціальні, економічні, екологічні та інші фактори, корекційно-розвивальний підхід, в основі якого лежить теорія закономірностей рушійних і психологічних сил розвитку людини, реалізується у Вінницькому інститутіта коледжіпроведенням спеціально підібраних фізкультурно-оздоровчихзанять (вправи у тренажерній залі, біг, футбол, волейбол, настільний теніс, шахи). Дані заходи спрямовані на досягнення позитивного впливу в процес адаптації студентів з інвалідністю під час навчального процесу. На базі інститутупродовжує діяти кабінет масажу. Студенти напряму підготовки «Здоров’я людини» та «Фізична реабілітація» у рамках навчальної практики надавали сеанси безкоштовного гігієнічного масажу студентам та працівникам інститутута коледжу, удосконалюючи відповідні навички та здобуваючи перший досвід професійної діяльності. В інтегрованих групах психологами інституту проводилися: щорічна психодіагностика, індивідуальні консультування, групові тренінги. За психологічний супровід студентів з інвалідністю відповідає психолог Найчук В.В., яка чітко спланувала психолого-педагогічну роботу в інтегрованих групах.