Друк
Категорія: Новини
Зараз це питання актуальне як ніколи.
Бо про нього говорять не лише у закладах освіти, колективах педагогів, учнів і батьків.

Навіть очільник області оголосив, що 40 тисяч учнів Вінниччини будуть вчитися дистанційно.

Тому. Давайте поговоримо, як має відбуватися дистанційне навчання.

Передовсім, треба зрозуміти, що це залежить від кожної конкретної школи і кожноі конкретної вчительки.

Залежить від того,
☑️наскільки вони виявляться готові гнучко і швидко перебудувати свою роботу у нестандартних ситуаціях,
☑️наскільки у дітей і вчителів є якісний інтернет-доступ,
☑️наскільки вони вміють ним користуватися.

БО дистанційне навчання – це не просто написати у Viber “прочитати параграфи 4-5, вивчити визначення, виконати вправи 1-3”.

Тобто - просто дати дітям завдання на самостійне опрацювання – це аж ніяк не дистанційне навчання!

І навіть дати набір посилань на дистанційні платформи - це теж не є дистанційним навчанням!
Бо головне - це не просто знати, де шукати матеріал. Треба ще вміти ним користуватися і правильно організувати роботу – свою і дітей.

Цей карантин, як і будь-яка криза, – це хороший привід набути нових професійних навичок; почати робити те, що і так давно треба було зробити.

Саме про це я сьогодні наголошувала на нараді в нашому інституті.

Тому. Нашвидкоруч накидаю 5 основних порад з організації дистанційного навчання для наших колег зі шкіл.

1. Справжнє дистанційне навчання пов’язане із використанням онлайн-платформ.

Є безліч безкоштовних платформ, які можна адаптувати під потреби конкретної школи: https://idroo.com/; Moodle

До речі, 9 місяців тому разом з IT-Academy Vinnytsia ми пропонували зробити спеціальну платформу для навчання вчителів, аби навчити педагогів працювати за дистанційними технологіями. Але... як-то кажуть, ідею не підтримали.

2. Що важливо при роботі через онлайн-платформи?
У першу чергу, чітко організувати роботу вчителя і надати покрокові інструкції батькам і дітям, як організувати самостійну роботу вдома на платформі.

3. На платформу завантажується практичний матеріал, завдання, посилання на відео, онлайн-підручники.
Має бути чіткий перелік завдань на кожний день згідно плану. І відповідно - контроль.

Якщо вчитель має досвід, коли теоретичний матеріал давався на самостійне опрацювання дітям, а практичні завдання закріплювались у класі чи під час групових робіт - вчитель і зараз впорається, навіть якщо роботи доведеться перевіряти дистанційно.

4. Важливо, щоб вчителі організували дистанційні онлайн-консультації.
Це не важко зробити за допомогою сучасних засобів зв’язку. Але вчитель має бути впевненим користувачем комп’ютера. А якщо ні? Тоді залишається - старий телефонний метод.

5. Важливо надати дітям плани уроків для самостійного опрацювання.
І тут важливо не просто написати завдання у Viber на кшталт “прочитайте параграф підручника, виконайте завдання після параграфу”.
Важливо на платформу завантажити теоретичний матеріал, ілюстративне чи графічне зображення (для створення такого можете скористатись безкоштовною платформою https://miro.com/templates/), лінк на відео для перегляду, ну і в ідеалі - завдання/тести/перелік питань для закріплення знань. Можете скористатись безкоштовною платформою для створення тестів: Quizizz.
Учням цікаво було б отримати і якесь творче завдання (можливо, таке, яке можна виконати з друзями дистанційно).

Підводячи риску.

Це ми з вами обговорили ситуацію, яка за замовчуванням передбачає, що і учні, і вчителі мають доступ до комп’ютеру з інтернетом.
А якщо ні?
І якщо покласти руку на серце?
І чесно собі признатися?

Якщо чесно, то відповідь дуже сумна.
Мало сьогодні українських шкіл, готових до роботи дійсно за дистанційними технологіями.
Поки що у нас найреалістичнішим варіантом залишаються таки одиничні завдання від учителя у Viber.

Ті 40 тисяч учнів Вінниччини разом з їхніми батьками самі оцінять дистанційні технології, за якими вони будуть навчатися під час карантину...

Знаю одне. Наші учителі знайдуть вихід з будь-якої ситуації. І зроблять від себе усе можливе, щоб дати нашим дітям знання. Навіть якщо для педагогів умов ніхто з тих, хто мав би це зробити, не створив.

Ганна Давиденко,
д.пед.н., проф., директор Вінницького інституту Університету «Україна»

#карантин #дистанційнаосвіта #дистанційненавчання